SSS (Sıkça Sorulan Sorular)

  1. AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Biriminin görevleri nelerdir?

Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ) Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi, AFSÜ Genel Sekreterliğine bağlı olarak üniversitenin başta akademik ve idari personeli ile öğrencileri olmak üzere iç ve dış paydaşları arasında ve medya kuruluşları ile kesintisiz bilgi akışını sağlamak amacıyla çalışmaların planlanmasından ve yürütülmesinden sorumludur.

AFSÜ ile kamuoyu arasında güçlü bir iletişim köprüsünün kurulması hedefi doğrultusunda bütün akademik ve idari birimlerle koordinasyon içinde faaliyet yürüten Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi, AFSÜ’nün sürekli gelişen ve güçlenen kurumsal yapısının gereksinimleri doğrultusunda ilgili birimlerin yürüttüğü faaliyetlere de alanı itibariyle destek olmaktadır.

AFSÜ’nün doğru ve eksiksiz bir biçimde tanıtımının yapılması, kurum içi ve dışı ilişkilerinin etkili bir şekilde yürütülerek üniversitenin itibarına katkı sağlamak; AFSÜ personelinin ve öğrencilerinin çalışmaları, üniversitenin genel politikaları ve stratejik hedefleri hakkında kamuoyunu bilgilendirerek ve gelen görüşleri yönetime ileterek taraflar arasında düzenli bilgi akışının sağlanması genel görevlerimizdir.

  1. AFSÜ’nün kurumsal sosyal medya hesapları hangileridir?

Aşağıdaki bağlantıdan AFSÜ’nün kurumsal sosyal medya hesaplarına ulaşılabilir: https://linktr.ee/afsusosyalmedya

Yukarıdaki bağlantıda yer alanlar dışında AFSÜ’nün kurumsal hesabı yoktur.

  1. AFSÜ ile ilgili fikirlerim, önerilerim ya da taleplerimi kurumunuza nasıl ulaştırabilirim?

Fikirlerinizi, önerilerini veya taleplerinizi İstek ve Öneri Formunu doldurarak ulaştırabilirsiniz.

  1. Üniversitede düzenlenebilecek etkinlik türleri nelerdir?

Üniversitede düzenlenebilecek etkinlik türleri hakkında bilgiyi şu sayfadan edinebilirsiniz.

      5. AFSÜ yerleşkelerinde veya AFSÜ dışında bir etkinlik düzenlemek istiyoruz. Hangi işlem basamaklarını takip etmeliyiz?

 Kamu Kurumu, Özel Sektör ya da Sivil Toplum Kuruluşları

Üniversitemizde bir etkinlik düzenlemeyi planlıyorsanız basinyayin@afsu.edu.tr adresine etkinlik tarihinden en az 20 gün önce detaylı bir e-posta göndermeniz gerekmektedir.

Ticari Reklam, İlan, Afiş, Stant ve Tanıtım Hizmetleri

Tanıtıcı faaliyetleriniz ile ilgili talepleriniz için Ticari Reklam, İlan, Afiş, Stant ve Tanıtım Araçları ile Üniversite Fiziki Mekânlarının Kullanımına İlişkin Uygulama Yönergesi çerçevesinde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına (SKS) başvurmanız gerekmektedir.

Akademik ve İdari Birimler (Daire Başkanlıkları, Hastaneler, Koordinatörlük, Kurul ve Komisyonlar)

Etkinlik tarihinden en az 20 gün önce Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi ile doğrudan temas kurularak tarih, saat, yer, video kaydı, konuk ve protokol daveti vb. konularda istişarede bulunulması tavsiye edilmektedir.

İlgili birimlerin yöneticisi ve Rektörlük tarafından uygun görülen etkinliklerin EBYS üzerinden yazısının ve duyuru dokümanlarının (davetiye, afiş, sosyal medya görselleri vb.) Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimine gönderilmesi gerekmektedir.

Etkinliği öğrenci kulüp ya da topluluğu olarak düzenlemek istiyorsanız Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının (SKS) https://skultur.afsu.edu.tr/formlar/ sayfasından gerekli bilgileri edinerek ve dokümanları doldurarak SKS’ye başvurabilirsiniz.

     6. Etkinlikler için afiş talebimizi nasıl iletebiliriz? Afiş tasarımı ve onayı süreci nasıl işlemektedir?

Akademik ve İdari Birimler

Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi, üniversitemizin akademik ve idari birimlerinin afiş tasarımı taleplerini karşılamaktadır.

AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler web sayfasında yer alan “formlar” sekmesinden “Afiş-Tasarım Talep Formu (Ek-3)”nu indirip formda yer alan talimatlar doğrultusunda doldurduktan sonra e-posta eki olarak adresimize (basinyayin@afsu.edu.tr) gönderebilirsiniz.

Öğrenci Kulüp ve Toplulukları

Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi (SKS) tarafından onaylanmış etkinliklerin afiş tasarımları https://skultur.afsu.edu.tr/afis-tasarimi/ adresinde yer alan “Öğrenci Kulüp ve Toplulukları Dijital Afiş Hazırlama İlkeleri” çerçevesinde öğrenci kulüp ve topluluklarımız tarafından tasarlanmaktadır. Bu afişlerin tasarım onayı, kulüp/topluluk başkanlarına iç yazışmayla verilmektedir.

     7. Bir etkinlik düzenledik. Etkinliğimizin haberleştirilmesi için ne yapmalıyız?

Üniversitemizde ya da üniversitemiz personeli ve öğrencileri tarafından gerçekleştirilen etkinliklerin haberleri, gerekli onay sürecinin ardından web sitemizde yayınlanabilmektedir.

Bunun için AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler web sayfasında yer alan “formlar” sekmesinden “Haber Formu (Ek-1)”nu indirdikten sonra gereken yerleri doldurup ilgili fotoğraf ve diğer görsel malzemeyle birlikte mail adresimize (basinyayin@afsu.edu.tr) gönderebilirsiniz.

     8. Etkinliğimizin katılımcıları için belge (teşekkür, katılım, başarı vb.) talebimizi nasıl iletebiliriz?

Üniversitemizde ya da üniversitemiz personeli ve öğrencileri tarafından gerçekleştirilen etkinliklerin katılımcıları ve konukları için, gerekli onay sürecinin ardından teşekkür, katılım, başarı belgesi gibi belgeler hazırlanabilmektedir.

AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler web sayfasında yer alan “formlar” sekmesinden “Teşekkür, Katılım, Başarı Belgesi Talep Formu (Ek-4)”nu indirdikten sonra gereken yerleri doldurup e-posta adresimize (basinyayin@afsu.edu.tr) gönderebilirsiniz.

     9. Tamamlanan etkinliklerin fotoğraflarını ve/veya videolarını temin edebilir miyiz?

Üniversitemize ilişkin etkinliklerin haber, fotoğraf, ses kaydı ve video içerikleri web sitemizde ve sosyal medya hesaplarımızda yayınlanmaktadır. Bunların haricindeki fotoğraf ve video içeriklerine ilişkin taleplerinizi e-posta adresimize (basinyayin@afsu.edu.tr) gönderebilirsiniz.

     10. Ne tür materyallerin (afiş, davetiye vb.) basımını yapıyorsunuz?

Rektörlük makamınca onaylı ve olmak koşuluyla belirli sayıda afiş, davetiye, teşekkür, katılım ve başarı belgesinin basımı kurumumuzda yapılabilmektedir. Yüksek adetli matbaa basımı gerektiren talepler birimimizce karşılanmamaktadır.

     11. Akademik ve/veya idari personeliniz ya da yöneticilerinizle (Rektör, Dekan, Yüksekokul Müdürü, Hastane yöneticisi vb.) TV ya da radyo programı yapmak istiyoruz. Başvuru süreci hakkında bilgi verir misiniz?

Medya kuruluşları; AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler web sayfasında yer alan “formlar” sekmesinden “Program/Söyleşi Yayını Talep Formu (Ek-2)”nu indirip doldurarak mail adresimize (basinyayin@afsu.edu.tr) göndererek taleplerini iletebilir. Onay prosedürü tamamlandıktan sonra tarafınıza bilgi verilecektir.

     12. AFSÜ’nün akademik ve idari personelini ve/veya yöneticilerini seminer, konferans gibi kurum dışı faaliyetlerimize nasıl davet edebiliriz?

AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi (basinyayin@afsu.edu.tr) e-posta adresine talebinize ilişkin etkinlik tarihinden en az 20 gün önce detaylı bir e-posta göndermeniz gerekmektedir.

     13. Kampüs içinde öğrencileriniz, personeliniz ya da ilgili birimlerinizden hizmet alan hastalarınız ile röportaj yapma talebimizi nasıl iletebiliriz?

AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi (basinyayin@afsu.edu.tr) e-posta adresine talebinize ilişkin etkinlik tarihinden en az 20 gün önce detaylı bir e-posta göndermeniz gerekmektedir.

     14. MEB’e bağlı okulumuzun öğrencileri ile üniversitenizi ziyaret etmek istiyoruz. Başvuru süreci hakkında bilgi verir misiniz?

AFSÜ Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi (basinyayin@afsu.edu.tr) e-posta adresine talebinize ilişkin etkinlik tarihinden en az 20 gün önce detaylı bir e-posta göndermeniz gerekmektedir.

     15. AFSÜ Kurumsal Kimlik Kılavuzu nedir, neden gereklidir ve bu kılavuzdan hangi konularda yararlanabiliriz?

AFSÜ Kurumsal Kimlik Kılavuzu, üniversitemizin bütün birimlerince hazırlanacak afiş, davetiye, pankart, sahne arkası, banner, antetli kağıt, kartvizit, zarf, çanta, bloknot, kırlangıç ve üçgen bayrak, flama, evrak dosyası gibi her tür dijital ve basılı çalışmalar ile açık alanda kullanılacak tabela, bilgi panosu vb. materyallerin tasarımında yer verilecek logo, yazı karakterleri ve renk değerlerine ilişkin kuralların yer aldığı belgedir.

Bu kılavuzun amacı, üniversiteye ait görsel unsurların kullanımında birlik sağlamaktır.

     16. Bir haberinizde ya da sosyal medya paylaşımınızda kullanılan görüntümün kaldırılmasını talep edebilir miyim?

Görüntünüzün kaldırılması talebinizi, kimlik ve iletişim bilgilerinizle birlikte e-posta adresimize (basinyayin@afsu.edu.tr) gönderdiğiniz ya da takdirde İstek ve Öneri formumuzu doldurarak iletebilirsiniz.

     17. AFSÜ’den gönderilen SMS mesajlarıyla ilgili taleplerimi nasıl iletebilirim?

SMS’ler ile ilgili numara değişimi, hatalı gönderim gibi konulardaki taleplerin personelimiz için Personel Daire Başkanlığına; öğrencilerimiz için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilmesi gerekmektedir.

     18. AFSÜ Bilgi Edinme Birimine nasıl başvurabilirim?

Taleplerinizi CİMER üzerinden ya da Bilgi Edinme Birimi web sayfasında (https://haber.afsu.edu.tr/bilgi-edinme/) “online başvuru” sekmesinden yapabilirsiniz.

Güncelleme Tarihi: 15 Aralık 2022

Podcast Kanalımız

AFSÜ Tanıtım Broşürü

Formlar

Kurum İçi Protokol Listesi

Sıkça Sorulan Sorular

Medyada AFSÜ

TV Programları

Sağlık ile İlgili Belirli Günler

Logolarımız